A Tirol-Milch-Mutter Berglandmilch összefogva a Greenpeace-el, visszaállította a régen volt jó hagyományt, és üvegben árusítja tejtermékeit.
(fotó: tt.com)
Az osztrák cég nem sajnálta a pénzt új beruházására, mert mindennél fontosabbnak ítélte meg a környezetvédelmet. 8 millió eurót fektetett bele új rendszerébe, aminek segítségével újrahasznosítható palackokban kerülnek termékei az áruházak polcaira. A környezetbarát megoldáshoz szüksége volt megfelelő tárolóhelyekre és az üvegek mosásához gépekre is. A Tirol Milch tulajdonosa bejelentette, hogy 2019-től kizárólag visszaváltható palackokban forgalmaz. Egyúttal szállítási útvonalaikat is áttervezték, hogy minél rövidebb úton kerüljenek termékeik a vevőkhöz.
Alexander Egit, a Greenpeace ügyvezető igazgatója szerint: Az újrafelhasználatható üvegpalack egyértelműen a legzöldebb megoldás, és körülbelül négyszer kevesebb kárt okoz, mint az eldobható üveg.
Az 1990-es évek elején még a termékek 70 %-a üvegben került a polcokra, mára alig 20 % ez az arány. "Ahhoz, hogy újra visszatérjünk a 90-es évekhez ezen a téren, olyan cégekre van szüksége Ausztriának, mint a Berglandmilch, amely bátor lépéseket tesz most meg. A szupermarketeknek is ki kell állniuk azért, hogy újratölthető palackok kerüljenek polcaikra." - mondja Egit.
Örvendetes, hogy a Greenpeace megbízásából készült reprezentatív felmérés eredménye azt mutatja, az osztrákok több mint háromnegyede az újratölthető palackokat részesítené előnyben!
Londonban megtalálták a módját, hogy ne szemeteljenek az utcán! Kattints ide!